Effektiv kommunikasjon med chat

Effektiv kommunikasjon med chat

Publisert den 10.02.2020 av RYDD Reolsystem AS

Flere og flere foretrekker å ta kontakt gjennom chatten til RYDD Reolsystemer. Løsningstiden på chat er også vesentlig raskere.

 - Vi tror at mange velger å benytte seg av chatten fordi de får raskt svar på det de lurer på, sier Kristian Schjelderup som er IT/Markedsansvarlig i RYDD Reolsystemer. 

Flere over på chat

RYDD Reolsystemer ser at mer og mer av kommunikasjonen de har med sine kunder går gjennom chatten på hjemmesiden.

- Anslagsvis 30-40 prosent av alle henvendelser som tidligere kom via telefon og e-post har nå gått over til chatten, forteller Kristian. 

Chat er kommunikasjon som foregår direkte mellom to eller flere på Internett. Når du går inn på nettsiden rydd.no dukker det opp en chat-boks nede i høyre hjørne på skjermen, med spørsmål fra Kristian eller Tor Inge om du lurer på noe.

 Chatten finner du nede i høyre hjørne.

- Etter at vi startet med chat våren 2018 så har antall innkomne henvendelser bare økt, og vi får daglig flere chat-henvendelser. Vi tror at terskelen for å ta kontakt på en chat er mye lavere, rett og slett fordi det er en rask og effektiv måte å kommunisere på. Løsningstiden på chat er jo vesentlig raskere enn e-post, så spørsmål og oppfølging er bedre på chat, sier han. 

Ideen om å starte med chat måtte modnes

Bedriften ønsket å nå ut til kundene på best mulig måte og gjøre det enkelt å ta kontakt. De ansatte hadde også egne positive erfaringer med bruk av chat i kontakt med andre bedrifter.

- Vi hadde lenge diskutert hvordan vi best kunne være tilgjengelig for kundene våre. Etter en liten modningsprosess tok vi en beslutning om at dette var noe vi måtte teste, ettersom chat er en vanlig tjeneste hos mange bedrifter i dag. Og nå ser vi at flere og flere foretrekker å bruke chatten, forteller Kristian. 

RYDD mottar nå daglige henvendelser om produktene og får ofte spørsmål om mulige tilpasninger av oppbevaringsystemene

- Vi får desidert flest spørsmål om pristilbud på reoler. Den største ordren vi har fått via chat er på ca. 90 000,- i småvarereoler som ble levert omgående fra lageret. En effektiv handel, sier han og smiler. 


Vil du chatte med oss? Ta en tur innom hjemmesiden vår, så dukker en av oss opp i høyre, nedre hjørne. Vi svarer så fort vi har anledning.